معدنی که در استان یزد در هر ثانیه حدود ۴۰۰ لیتر آب می‌بلعد

شهریور ۶, ۱۴۰۲

معدن D۱۹ در استان یزد در هر ثانیه حدود ۴۰۰ لیتر آب را می‌بلعد در حالیکه شهر یزد با مشکل آب شرب دست بگریبان است و مقامات محلی در پی انتقال آب از مناطق دیگر به این استان هستند. طرحهای مخرب محیط زیست اغلب عامل تنش و درگیری میان ساکنان شهرهای مختلف است.
ایسنا از قول رئیس مجمع نمایندگان استان یزد نوشت: “در دوره اول دولت آقای روحانی، معدن D۱۹  در استان یزد مطرح شد، مکاتبه با معاون اول رئیس جمهور انجام گرفت و معاون اول نوشت به وزیر صمت، وزیر صمت نوشت به معاون معدنی و معاون معدنی به کارشناس حقوقی نوشت، این سیر کار دوباره بازگشت. پاسخ‌هایی داده شده این بود که این معدن مشکل زیست محیطی دارد و واگذاری آن بدون مزایده امکان پذیر نیست، در صورتی که درخواست ما فقط برای اختصاص این معدن جهت تامین آب شرب مردم استان یزد و تنها منافع مردم در نظر گرفته شده بود، نه برای بهره‌برداری یک شرکت خصوصی.”
در همین حال، امام جمعه بافق گفت: “چرا باید سفره‌های آب زیرزمینی شهرستان تخلیه شود و سفره‌های آب همجوار را تزریق آب کند؟ آیا صرفه جویی مختص مردم است، اما مسئولین باید آبشار‌های اسراف را راه بیاندازند؟” سردرگمی و جدال میان سران حکومت اغلب برای سهیم شدن در پروژه‌های اقتصادی است که اکثرا توسط پیمانکاران وابسته به سپاه اجرا می‌شود. آنچه که برای مردم در این میان باقی می‌ماند، بی‌آبی، مشکلات و نارضایتی است.
Share Button

Tags: ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

برای انتشار کامنت، جواب مسئله زیر را بنویسید *