رانت، فساد و اختلاس، داستان همیشگی در سازمان #محیط_زیست رژیم در همه دورانها

مرداد ۲۵, ۱۴۰۲

Image

برای سازمان محیط زیست رژیم از سوی دولت بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان بودجه برای آن در نظر گرفته شد که علاوه بر آن این سازمان از محل قانون مدیریت پسماند مصوب ۱۳۸۴ و همچنین قانون هوای پاک نیز پول دریافت می‌کند.

سلاجقه پس از رسیدن به پست ریاست محیط زیست، جوانی به نام سجاد انجم شعاع را به ریاست این صندوق برگزید. انجم شعاع بلافاصله پس از گرفتن ریاست تفاهمنامه همکاری با سلاجقه امضاء کرد. انجم سپس پدرش، رضا انجم شعاع که پیش از این عهده‌دار مسئولیت معاون منابع انسانی وزارت نیرو بود را بعنوان مدیر ارشد منصوب کرد.

مطبوعات حکومتی از جناح مخالف اخیرا لیستی از فساد و رانت و اختلاس را در مدیریت این صندوق افشا کردند و این در حالیست که این صندوق از دادن گزارش عملکرد مالی خود تا کنون خودداری کرده است. قابل توجه است که مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در گزارشی این صندوق را به ناکارآمدی متهم و برای کاهش فساد و رانت متهم کرده است.

پس از افشای رانت و فساد در مدیریت صندوق مالی محیط زیست، انجم سجاد شعاع برای مقابله با جناج مقابل خود را پیرو شهدای اول انقلاب نشان داد و در هفته دولت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را به کارمندان محیط زیست تبریک گفت.

انجم شعاع سال گذشته در سفر یک روزه خود به قم به شهرداری برای احداث مزرعه ۱۰۰ هکتاری خورشیدی و شهرک بازیافت قول مساعدت داد. رقبای انجم شعاع در جناح مخالف از تخلفات مالی در جریان این پروژه که هرگز به اتمام نرسید، گزارشاتی را منتشر کرده‌اند.

Share Button

Tags: , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

برای انتشار کامنت، جواب مسئله زیر را بنویسید *