نامگذاری جمعه تسخیر لانه های جاسوسی آمریکا، پیامی به حسن روحانی

آبان ۹, ۱۳۹۲

کیوان کابلی، ۳۱ اکتبر ۲۰۱۳

حبرگزاری فارس امروز طی گزارشی اطلاعیه کمیته صیانت از منافع ایران را منتشر کرد که بر اساس آن کمیته مذکور در آستانه سالگرد تسخیر سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۹ توسط دانشجویان خط امام پیشنهاد کرده است تا جمعه این هفته با عنوان جمعه تسخیر لانه های جاسوسی آمریکا نامگذاری شود.

در این بیاینه همچنین کمیته صیانت، نامگذاری این روز را پاسخی به ماجرای شنود دستگاه اطلاعاتی آمریکا دانسته است که در روزهای اخیر در رسانه های بین المللی مطرح شده است. در ابتدای این بیانیه آمده است، “در شرایطی ملت ایران در آستانه سی و چهارمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا قرار گرفته است که تمامی دنیا شاهد اعتراضات مردمی به اخبار شنودهای لو رفته دستگاههای جاسوسی آمریکا از مقامات کشورها و برخی مردم شان است.” انتشار اطلاعیه این کمیته توسط خبرگزای فارس که اغلب بیانگر دیدگاههای سپاه پاسداران است، نشانه ای از رو در رویی آشکار جناحهای حکومتی بر سر مذاکرات هسته ای و تلاشهای دیپلماتیک روحانی – ظریف است.

از زمان بازگشت تیم روحانی و ظریف از نیویورک در ماه گذشته که طی آن رئیس جمهور رژیم با ناپرهیزی خود و مکالمه تلفنی با اوباما خشم جناح حاکم را برانگیخته بود، تاکنون تخاصم جناحهای رژیم عمدتا بر روی توقف و یا ادامه شعار مرگ بر آمریکا متمرکز شده است. خامنه ای نیز مستقیما روحانی را به خاطر تماس تلفنی با رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود مورد سرزنش قرار داد و به این ترتیب مهمات کافی را در اختیار مخالفان روحانی – ظریف قرار داد.

سرشاخ شدن جناحهای حکومتی زمانی به اوج خود رسید که در هفته گذشته بیلبوردهای تبلیغاتی با شعار صداقت آمریکایی یک شبه در سطح خیابانهای تهران ظاهر شد و سپس به دستور شهرداری جمع آوری شد. این تابلوها که به مدت پنج روز در سطح پایتخت وجود داشت توسط گروهی به نام “سازمان هنری رسانه ای اوج” نزدیک به سپاه پاسداران نصب شده بودند. پس از جمع آوری تابلوها، نمایندگان اصولگرای مجلس نزدیک به سپاه پاسداران در رسانه های متعلق به خامنه ای و همچنین کیهان شریعتمداری، قالیباف را به خاطر برچیدن بیلبوردها مورد حمله قرار دادند.

تشابه نامگذاری جمعه تسخیر لانه جاسوسی با روز قدس که ۳۳ سال پیش توسط خمینی انجام شد، اکنون بیش از آنکه جهتگیری ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی داشته باشد، یک سیلی به تیم روحانی و ظریف است که به اعتقاد مقامات جناج حاکم و حتی افرادی چون صادق خرازی که قاعدتا می باید حامی دولت کنونی باشند، پا را از گلیم خود بیش از اندازه دراز کرده اند.

بدون شک تحولات و منازعات داخلی در سطح بالای حکومت از چشم تیم مذاکره کننده کشورهای ۱+۵ پنهان نخواهد ماند. کشورهای عضو شورای امنیت همراه با آلمان اکنون وعده های روحانی و ظریف برای پایان دادن به بحران اتمی را با توجه به عدم حمایت کامل دولت کنونی از سوی محافل واقعی قدرت در ایران مورد ارزیابی قرار می دهند. این در حالی است که جامعه جهانی تاکنون حتی بدون جنگ و عوای درونی در هرم قدرت جمهوری اسلامی به وعده و وعید های رژیم ایران در مذاکرات هسته ای با دید بی اعتمادی می نگریستند.

Share Button

Tags:

One Response to نامگذاری جمعه تسخیر لانه های جاسوسی آمریکا، پیامی به حسن روحانی

  1. فریدون
    آبان ۱۰, ۱۳۹۲ at ۹:۵۱ ب.ظ

    خمینی و رژیم کهریزکی ایدوئولوژیکی اشغالگر ایران و دوستان خلفش در عراق و افغانستان و رژیم محمد مرسی در مصر همه دست ساخته امپریالیسم آمریکا بودند و هستند

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

برای انتشار کامنت، جواب مسئله زیر را بنویسید *