عملیات انفجاری کرمان، نیاز رژیم ایران برای جنگ‌افروزی، سرکوب، ارعاب و اعدام

January 22, 2024
ووکاشین پاکروان – فعال اکو-سوسیالیست و حقوق ال‌جی‌بی‌تی
روز گذشته در مراسم سالگرد معدوم شدن پاسدار تروریست قاسم سلیمانی دو‌ انفجار صورت گرفت که دست کم ۳۰۰ کشته و زخمی برجای گذاشت.
مقامات رژیم ایران فورا آمریکا و اسرائیل را عامل عملیات اعلام کردند اما این عملیات با عملیات‌های آمریکا و اسرائیل متفاوت بود چرا که نه تنها هیچ یک از تروریست‌های سپاه پاسداران در بین کشته‌شدگان نبود بلکه همگی افراد غیرنظامی بودند که احساسات مذهبی آنان توسط رژیم ایران مورد سواستفاده قرار گرفته و به این مراسم حکومتی آمدند! افرادی که در هیچ یک از جنایات رژیم ولایت‌فقیه چه در ایران و چه در خاورمیانه نقشی نداشتند و قربانی سیاست‌های رژیم ایران شدند!
همچنین چه آمریکا و چه اسرائیل و چه احزاب اپوزیسیون سرنگونی‌‌طلب از عملیات انفجاری دیروز کرمان نه تنها سودی نمی‌بردند بلکه باعث تقویت دستگاه پروپاگاندا رژیم ایران میشدند! مخصوصا اسرائیل که هم‌اکنون در سه جبهه حوثی‌ها، حزب‌الله و حماس در حال جنگ است و باز شدن جبهه چهارم با حمله مستقیم به رژیم ایران بر ضرر آن است! همچنین گروه‌های اپوزیسیون سرنگونی‌‌طلب نیز اگر این عملیات را انجام دهند اعدام و سرکوب مخالفان را افزایش داده و به رژیم ایران مشروعیت می‌دهند از همین رو این اقدام نمی‌تواند توسط گروه‌های سیاسی اپوزیسیون باشد و نوع عملیات نیز متفاوت است چرا که اپوزیسیون مسلح سرنگونی‌‌طلب اگر قصد عملیات ترور انقلابی داشته باشد نه ترور کور بلکه ترور هدفمند رهبران و اعضای رژیم ایران از جمله سپاه پاسداران را در دستور کار قرار می‌هد! از همین رو این سناریو دخالت اپوزیسیون مسلح سرنگونی‌‌طلب در عملیات انفجاری کرمان نیز نمی‌تواند درست باشد.
تنها طرفی که از این عملیات سود می‌برد خود رژیم ایران است که از یک سو سیاست جنگ‌افروزانه آمریکایی‌ستیزی و اسرائیل‌ستیزی را پیش ببرد و از سوی دیگر برای زندانیان سیاسی از جمله «مجاهد کورکور» و «رضا رسایی» از بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی «ژن، ژیان، ئازادی» حکم اعدام را تسریع کرده و فضای رعب و وحشت را تقویب کند، از همین رو مردم حق دارند رژیم ایران را عامل این انفجار بدانند! پیشتر نیز ما این موارد را نیز داشته‌ایم از جمله در دهه شصت که خود ترور کور انجام دادند و با اعتراف اجباری آن را به گروه‌های مخالف نسبت می‌دادند یا در سال ۱۳۷۳ که آرامگاه رضا امام هشتم شیعیان را منفجر کردند و گفتند مجاهدین خلق عامل آن است یا همین سال گذشته دو بار حمله به آرامگاه شاهچراغ در شیراز در میانه خلال خیزش انقلابی «ژن، ژیان، ئازادی» که آن را به معترضین نسبت دادند! در حالی که همگی آن حملات را خود رژیم ایران برای سرکوب و ارعاب در جامعه انجام داده بود! از همین رو دست‌های رژیم ایران و نیازهای سیاسی رژیم ایران نیز در انفجارهای دیروز کرمان دیده می‌شود!
در همین حال گروه اسلامیستی داعش یک بیانیه منتشر کرده و نام دو تن را منتشر کرده و گفته در عملیات کرمان خود را منفجر کرده‌اند در حالی که دیروز اعلام شده بود که دو کیف انفجاری با کنترل از راه دور انفجاری در کرمان منفجر شده است! از همین رو ادعای داعش که برای اعلام موجودیت خود است فاقد وجاهت است و تنها متهم اصلی این حمله خود رژیم ایران و در رأس آن علی خامنه‌ای رهبر این رژیم قرار دارد.
انفجار کرمان نشان داد رژیم ایران برابی حفظ حکومت خود نه تنها جان مردم ایران بلکه حتی جان حامیانش هم برایش مهم نیست و حتی آن‌ها را هم قربانی می‌کند! باید متحد و یکصدا علیه این سناریو رژیم ایران به میدان آمد و مانع آن شد با کمک آن ایران را وارد جنگ ارتجاعی اسرائیل و حماس کرده و فضای سرکوب، ارعاب و اعدام را در ایران به پیش ببرد، سناریو فریب رژیم ایران را باید برهم بزنیم.
Share Button

Tags:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *