درباره دستگیری تروریستهای داعش و تهدیدات بر علیه مخالفان ایرانی در اروپا

اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹

نوشته: دکتر کاظم موسوی در بخش آلمانی سایت فورم ایرانیان,  ۲۲ آوریل ۲۰۲۰

در تاریخ ۱۵ آوریل ، دادستان کل آلمان از دستگیری ۵ عضو تاجیک سازمان تروریستی “دولت اسلامی” (داعش) در ایالت نوردراین-وستفالن خبر داد. گفته می شود که بازداشت شدگان در اوایل سال ۲۰۱۹ به داعش پیوسته و با رهبران بلندپایه این گروه تروریستی در افغانستان و سوریه در تماس بوده‌اند.

دادستان فدرال تابعیت شخصی که در آلمان منتقد اسلام بوده و به همین خاطر هدف ترور اعضای بازداشت شده داعش قرار داشته است را فاش نکرد. فرد مذکور به گفته متخصص سرشناس اسلام در آلمان، خانم زیگرید هرمان مارشال، ظاهرا یک ایرانی بنام امیر مسعود ابراهیم پور در شهر نویس-دوسلدورف است که به دین مسیحیت گرویده است.

در اطلاعیه مطبوعاتی دادستانی آلمان آمده است: “یکی از متهمان ، راوسان ب. مبلغ ۴۰۰۰۰ یورو برای اجرای دستور یک قتل در آلبانی دریافت کرده است. او  بهمراه یکی دیگر از مظنونان فرهودشاه ک. برای اجری ترور به آلبانی سفر کرد اما اجرای آن عملیات موفقیت آمیز نبود. سپس راوسان ب و فرهودشاه ک. به آلمان بازگشتند.” دادستانی آلمان در مورد جزییات سفر تروریستها به آلبانی که گفته می شود در اوایل مارس ۲۰۱۹ صورت گرفته و اینکه سوژه ترور چه کسی بوده است، کاملا سکوت می‌کند.

این پرونده همچنین برای مخالفان ایرانی در تبعید در کشور آلمان از اهمیت فراوانی برخوردار است. زیرا گزارش سازمان امنیت و قانون اساسی ایالت نورد راین وستفالن در سال  ۲۰۱۸  به فعالیت های سرویس‌های مخفی  و جاسوسی ایران (MOIS) علیه مخالفان رژیم و به ویژه شورای ملی مقاومت ایران در صفحه ۲۸۶ اشاره دارد.

از سال ۲۰۱۴ حدود ۲۵۰۰ عضو شورای ملی مقاومت در آلبانی اسکان داده شده اند. رئیس جمهور آن، خانم مریم رجوی، بنا بر گزارشات بطور متناوب از کمپ اشرف ۳ متعلق به مجاهدین خلق در آلبانی دیدار می‌کند. به گفته مقامات امنیتی آلبانی، تاکنون نقشه‌های جاسوسی و تروریستی علیه افراد این سازمان برملا گشته است. بهمین دلیل در دسامبر سال ۲۰۱۸، دولت آلبانی سفیر ایران، غلامحسین محمدنیا و  دیپلمات سفارت مصطفی رودکی و فرد اطلاعاتی  رژیم فریدون زندی را  از آلبانی اخراج کرد. هم چنین گاردین گزارش داد که در ماه مارس سال ۲۰۱۹ ، پلیس آلبانی یک شبکه شبه نظامی ایرانی را کشف کرد که قصد حمله به اعضای مجاهدین خلق در آلبانی را داشت. این موضوع به این دلیل حائز اهمیت است که درست در اوایل مارس سال ۲۰۱۹ ، راوسان ب. و فرهودشاه ک. برای انجام قتل به آلبانی سفر کرده‌ بودند که طبق گزارش مجله فوکوس در تاریخ ۱۶ آوریل ۲۰۲۰ ،”پروژه مزبور شکست خورد زیرا آنها موفق به یافتن سوژه ترور نشدند.”

رژیم شیعه در ایران، القاعده و طالبان و دولت اسلامی (داعش)که سنی هستند، همگی یک سیاست مشترک را دنبال می‌کنند. همه آنها دشمن مدرنیته، ایالات متحده و اسرائیل هستند و در این زمینه با یکدیگر همکاری کرده و می کنند. برای این منظور، رژیم ایران در سالهای گذشته ارگانهای مختلفی با سرمایه گذاریهای کلان ایجاد کرده است که توسط رهبر مذهبی علی خامنه ای هدایت و کنترل می شوند:  به عنوان نمونه، “سازمان ارتباطات و تبلیغات فرهنگ اسلامی (ایکرو)” در وزارت ارشاد و “مجمع جهانی اهل بیت” تحت ریاست مدیر سابق مرکز اسلامی هامبورگ (IZH) آیت الله رضا رمضانی” و “مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی” و ” دانشگاه بین المللی المصطفی در قم” و غیره با هم همکاری می کنند تا هواداران ادیان و مذاهب رقیب و فرقه ها ی دیگر را یارگیری کنند و با کمک آنان اهداف وسیع جمهوری اسلامی در سراسر جهان را به پیش برند.

در سال های اخیر رژیم ایران سعی نموده که توسط پروژه های مختلف فرهنگی و مذهبی دانشگاه المصطفی و در پوشش سرمایه گذاری بانکی باصطلاح “خصوصی” و با اجرای ساخت و سازهای شرکت غول پیکر سپاه پاسداران (خاتم الانبیا) در پروژه‌های عمرانی و دیگر زمینه‌ها پوششی، در جامعه نسبتاً معتدل اسلامی تاجیکستان وارد شده و تأثیر بگذارد. از این طریق همچنین تاجیکیان سلفی و هواداران داعش در این کشور را جذب رژیم شیعه در ایران نماید. زبان رسمی در تاجیکستان فارسی است.

روزنامه تلگراف در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۱۷ گزارش داد: “یک سند ۱۹ صفحه ای که در تاریخ ۲ مه ۲۰۱۱ در جریان حمله ایالات متحده به بنیانگذار القاعده اسامه بن لادن در ابوت آباد-پاکستان پیدا و توقیف شد، حاکی از توافق نامه‌ای بین ایران و اعضای القاعده برای حمله به منافع آمریکا در “عربستان سعودی و خلیج فارس” بود. در مقابل، ایرانِ شیعه به مبارزان سنی القاعده پیشنهاد پول، اسلحه و آموزش در اردوگاه های حزب الله لبنان داده است. و وزارت اطلاعات ایران همچنین ویزای برخی از فعالان القاعده را تسهیل کرده، و برخی اعضای القاعده در ایران تحت محافظت قرار گرفته‌اند.

با این وجود، حمله به مقبره آیت الله خمینی و مجلس شورای اسلامی در ۷ ژوئن سال ۲۰۱۷ توسط پنج عضو ایرانی داعش در تهران صورت پذیرفت. هنوز مشخص نیست که آیا این ماموریت توسط داعش در خارج و یا خود رژیم در داخل ترتیب داده شده بود تا بدینطریق برای سیاست جنگی بر علیه داعش که به بهانه امنیت ایران نمایش داده می شد، سو استفاده کند.

رابطه رژیم ایران همچنین با داعش، القاعده و طالبان از طریق قطر بسیار گسترده است. در باره همکاریهای پنهانی بین تهران و داعش، به مقاله دکتر ماتیاس کونتسل در روزنامه آلمانی جانگل ورلد در تاریخ ۲۶ ژوئن ۲۰۱۴ مراجعه شود.

همچنین با توجه به سیاست مماشات و مناسبات تجاری گسترده غرب با ایران، تهران از این روابط پنهان و آشکاربیش از همه برای تقویت سیاست تروریستی خود استفاده می کند و در وهله اول مخالفان فعال و سازمان یافته در تبعید که برای سرنگونی رژیم تلاش می کنند، قربانیان اصلی آن بشمار می‌روند.

جمهوری اسلامی علاوه بر قاتلان حرفه‌ای نیروی سپاه قدس خود و حزب الله لبنان، طی سالهای اخیر بارها از جانیان زبده در کشورهای اروپایی برای پاک کردن رد پای خود در ترورها و قتل چهره‌های مخالف در خارج از کشور استفاده کرده است. برای نمونه جمهوری اسلامی توسط یک فرد مراکشی-هلندی “رضوان آلتقی” دو مخالف خود در هلند بنامهای علی معتمد (محمدرضا کلاهی) در سال ۲۰۱۵ و مولا ابوناهذ (احمد نیسی) در سال ۲۰۱۷ را به قتل رساند. براساس اسناد یک دادگاه در هلند، رژیم ایران برای قتل یک فعال سابق مجاهدین خلق، محمدرضا کلاهی، مبلغ ۱۳۰۰۰۰ یورو به قاتل پرداخت کرده است.

در اول ژوئیه ۲۰۱۸  نیز یک دیپلمات سفارت ایران در وین، اسدالله اسدی در نزدیکی شهر آشافونبرگ در بایرن آلمان دستگیر شد. وی متهم است که در سازماندهی یک حمله تروریستی علیه کنفرانس شورای ملی مقاومت ایران در پاریس که ۲۵۰۰۰ ایرانی تبعیدی و از سیاستمداران غربی در آن شرکت داشتند، مستقیما دست داشته است (۱٫۷٫۱۸). این حمله بموقع با همکاری پلیس بلژیک و آلمان خنثی گردید.

در گزارش قانون اساسی ایالت نورد راین وستفالن در سال ۲۰۱۸، ارگانهای امنیتی این ایالت به صراحت هشدار می‌دهد: “سرویس سازمان اطلاعات جمهوری اسلامی ایران (MOIS) پیوسته در میان نیروهای مخالف در تبعید فعالیت می کنند و آنها را زیر نظر دارند. هدف این فعالیتها، به ویژه نیروی سازمان مجاهدین خلق ایران (MEK) و بازوی سیاسی آن “شورای ملی مقاومت ایران (NCRI)” است.” اکنون این خطر وجود دارد که بدلیل نیاز نیروهای تروریستی داعش به پول و امکانات، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی از آنها برای سیاست ترور مخالفان و منتقدین رژیم یارگیری کند.

بنابراین برای امنیت عمومی و حفاظت از تمامی مخالفان ایرانی در تبعید در آلمان، لازم است که دادستان آلمان هویت و اهداف حمله در آلبانی و نیز تابعیت قربانی بالقوه، “منتقد اسلام،” امیر مسعود عرب پور را به اطلاع عموم برساند.

Share Button

Tags: , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

برای انتشار کامنت، جواب مسئله زیر را بنویسید *