ملاقات تعدادی از فعالان محیط_زیست با مجری قتل عام ۶۷

تیر ۲۲, ۱۳۹۸

در تاریخ ۲۲ تیر ۹۸، ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه رژیم با ۲۲ فعال محیط زیستی ملاقات کرد. در این جلسه که باصطلاح برای طرح دغدغه این فعالان برگزار شده بود، دو تن از شرکت کنندگان خواستار اعدام فعالان محیط زیست زندانی شدند.

دکتر قویدل، باصطلاح متخصص تغییراقلیم و  خانم دکتر حجازی در مورد فعالان محیط زیستی که هم اکنون در زندان هستند گفتند که آنها جاسوس هستند و باید اعدام شوند. آنها همچنین گفتند: خیلی از فعالان محیط‌زیستی نمی‌دانند که خودشان هم جاسوس هستند و باید بازداشت شوند!

در این جلسه همچنین دو تن از فعالان دیگر خواستار آزادی زندانیان محیط زیستی شدند که رئیسی از آنها خواست بگذارند تا قاضی‌های مربوطه به امور رسیدگی کرده و حکمهای مقتضی را صادر کنند.

آنچه که برخی از فعالان که شاید دلسوز محیط زیست باشند و نیت خیر داشته باشند، بدانند اینست که با شرکت در چنین جلساتی با حضور آیت الله اعدام، راه سرکوب فعالان جنبش زیست محیطی را توسط حکومت همواره می‌کنند. ابراهیم رئیسی که بنا بر شهادت روشن حسینعلی منتظری، یکی از افراد اجرا کننده فرمان خمینی برای قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ بوده است، یک مرجع مناسب برای درخواستهای محیط زیستی نیست. ابراهیم رئیسی باید همچون جنایتکاران نازی در یک دادگاه بین المللی به جرم جنایت بر علیه بشریت محاکمه شود.

چنین فعالانی با مخدوش کردن خطوط آشکار نقض حقوق بشر برای به دست آوردن فرصتهای کوتاه مدت، جوانانی که طی سالهای اخیر با اشتیاق به دفاع از محیط زیست ایران در برابر خطرات بیشماری که جمهوری اسلامی اصلی ترین عامل آن است را نا امید می‌کنند.

Share Button

Tags: , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

برای انتشار کامنت، جواب مسئله زیر را بنویسید *