!لاطائلات یک روان پریش

خرداد ۳۱, ۱۳۹۹

 

دکتر کاظم موسوی

ایرج مصداقی دارای کیش شخصیت عجیب و غریبی است. وی برای منافع شخصی و مطرح کردن خود در رسانه‌ها حاضر است حتی مرزهای سرخ مسئولیت جمهوری اسلامی در قتل عام سال ۶۷ را زیر پا بگذارد. آقای مصداقی در آخرین قسمت از سخنرانی‎‌های عصبی هفتگی و چند ساعته خود در تلویزیون میهن تی‌وی که همواره با پرخاش و توهین به افراد و سازمانهای مخالف جمهوری اسلامی همراه است، آقای حسن داعی، نویسنده، پژوهشگر سیاسی و مدیر سایت فوروم ایرانیان را مورد شدیدترین حملات بی پایه و اساس قرار داد که لازم دیدم نکاتی را خدمت هموطنان آزادیخواه بیان کنم.

فعالیتهای ارزشمند حسن داعی در طی سالیان گذشته در افشای مستمر جنایات و سیاست تروریسم جمهوری اسلامی و روشنگری های او درباره زد و بندهای سازمان نایاک برای لابیگری به نفع رژیم ایران در آمریکا و اروپا بر همگان روشن است. بواقع آقای داعی خاری در چشم فاشیسم مذهبی در ایران و طرفداران آن در خارج کشور بوده است.

آقای مصداقی در آخرین برنامه خود در تلوزیون مذکور، دلیل حملات خود به آقای داعی را اینگونه طرح کرده است که گویا حسن داعی در برنامه هفتگی خود با آقای علیرضا میبدی در تلوزیون پارس، دستگیری حمید نوری را توطئه رژیم اعلام کرده است. این موضوع واقعیت نداشته و آقای داعی اختلافات میان باندهای رژیم را عامل لو رفتن برخی از ایادی خود در خارج از کشور مطرح کرد و از اقدامات ایرانیان خارج از کشور در دستگیری این عوامل رژیم نیز استقبال نمود. حسن داعی علاوه بر برنامه هفتگی خود، در توییتهای خود نیز به کرات بر روی این موضع تاکید کرده است. به عنوان مثال ایشان در یکی از آخرین توییتهای خود نوشته است:

“درباره عوامل، جانیان و دزدان رژیم که در سگ دعواهای جناح های مافیائی لو رفته، بخارج گریخته، زندان رفته یا حذف شده اند و پیامدهای منفی آن برای کل نظام میتوان مثنوی هفتاد من نوشت. طبیعتا ایرانیان مبارز در خارج، از این لو رفتن ها استقبال، و از هر فرصتی برای محاکمه آنها استفاده میکند.”

سوال اینجاست که چرا آقای مصداقی از هشدارهای حسن داعی در مورد حمید نوری عباسی و یا منصوری دلگیر است؟ مصداقی بخوبی میداند که رژیم فاسد و تبهکار جمهوری اسلامی قادر است بنابر نیاز روز و تضاد های داخلی‌اش، افراد وابسته به خود همچون حمید نوری و غلامرضا منصوری را هم لو‌ دهد و چه بسا آقای مصداقی و یا دیگر ایرانیان نیز گریبان منصوری و نوری را بگیرند. این یک  خوش باوری است که تصور شود رژیم و اطلاعات سپاه راجع به خصلت و عمق فرهنگ حرص و‌تلاش برخی از ایرانیان برای مطرح شدن در رسانه‌ها غافل بوده و یا اینکه در صورت لزوم از طمع آنان هرگز سو استفاده نخواهد کرد.‌

ظاهرا به آقای مصداقی این امر مشتبه شده است که گویا ایشان امتیاز یا حق انحصاری صحبت از زندانیان سیاسی در ایران را دارد و‌ اگر هر کس بخواهد در مورد قتل عام زندانیان سیاسی ۶۷ و یا اصولا راجع به زندانی سیاسی در ایران نظر دهد، باید به ایشان بخاطر نوشتن مقالات و چند جلد کتاب حق و حساب پرداخت کند.

من این نکات را از موضع خیرخواهانه بیان می‌کنم. این موضوع که هم اکنون یکی از عوامل کشتار زندانیان سیاسی، حمید نوری عباسی، حال یا با تلاشهای آقای مصداقی و یا با کمک دیگر ایرانیان ضد رژیم در سوئد دستگیر شده باشد، بسیار ارزشمند است. از حضور همه شهود در این دادگاه نیز بایستی قدرانی شود. این نکته که آقای مصداقی در انظار عمومی در باره کانال خبری خود از سفر حمید نوری به سوئد – با علم به اینکه او پیشتر نیز به آلمان و‌ یا دیگر کشورهای اروپایی سفر نموده بود – اطلاع رسانی نمی کند، شاید قابل درک باشد. همچنین سوالات بسیار دیگری وجود دارند: نوری به چه طریقی لو رفته و هم اکنون خلبان ایرانی حامل نوری به سوئد و آن خانم از بستگان نوری در کجا تشریف دارند؟ و اینکه چرا بلافاصله پس از دستگیری نوری نوار صحبتهای قضات‌ جنایتکار مقیسه و رازینی برملا شده و به بیرون درز کردند؟

آقای کاوه ‏موسوی، همکار آقای مصداقی در پرونده حمید نوری، اخیرا در مورد قاضی جنایتکار غلامرضا منصوری در توییتر نوشته است: “هزار تشکر از منبعی که امروز سوابق “خدمات !” ‎#غلامرضا_منصوری را از بایگانی” قضائیه” به ما رساند. تاکنون با اتکاء به شاهدان/ قربانیان او و اطلاعات ماوراء موثق ‎@iraj_mesdaghi کار را پیش بردیم. مزدوران رژیم، بدانید وقتی محرمانه ترین اسناد درز میکند، زمان رها کردن و بازگشت به ملت است.” آیا این گفتار کاوه موسوی بهترین دلیل برای اینکه خود رژیم اطلاعات را بیرون می دهد نیست؟

آقای مصداقی بخوبی از حساسیت‌ها و تهدیدات جمهوری اسلامی و لابیهای آن بر آقای حسن داعی واقف است. ایشان نه تنها از طریق مصاحبه با میهن تی‌وی به اشاعه دروغ و توهین به آقای داعی می پردازد بلکه بلافاصله صفحات فیسبوک و توییتر خود را نیز صحنه تاخت و تاز عوامل شناخته و ناشناخته وزارت اطلاعات رژیم علیه داعی می‌کند. آقای مصداقی علاوه بر حسن داعی، ژورنالیست با سابقه، آقای میبدی را نیز در برنامه مذکور مورد “تفقد” قرار می‌دهد!

خود آقای مصداقی در تلوزیون ایران اینترنشنال می گوید: ” آقای منصوری از زمانیکه در خارج از کشور بودند، شماره تلفنشون شماره فرانسه بود. من شماره تلفنشون رو در فرانسه را دارم چون او را دنبال کرده بودم….ایشون در حالیکه در آلمان به سر می‌بردند یعنی در هانوفر بسر می‌بردند، به شماره تلفنی که جواب می‌دادند در پاریس بود یعنی فرانسه بود….ایشون از قبل اقداماتی رو انجام داده بودند و به نوعی تلاش کرده بودند تا رد خودشون رو گم بکنند.”

تناقض آقای مصداقی در اینجاست که باید برای جلب توجه رسانه های خارج از کشور، خود را دارای اطلاعات “مافوق موثقی” که تنها در اختیار اوست، جلوه دهد و از سوی دیگر از پرسش هموطنان در مورد منبع ارائه شده این اطلاعات که بقول آقای کاوه موسوی از درون قوه قضاییه رژیم درز می کند، می رنجد و به فحش و فضیحت و ناسزا روی می آورد.

با توجه به مصاحبه‌ها، موضعگیری و نوشته‌های آقای مصداقی در مورد دیگر فعالان سیاسی، اجتماعی، اقلیتهای قومی و مذهبی و خلاصه همه، بدین باورم که ایشان در بهترین حالت، روان پریشی است که نیاز فوری و عاجل به رسیدگی‌های پزشکی دارد.  مواضع کنونی و تبلیغات مسموم وی به هر دلیلی که باشد، مورد پسند جمهوری اسلامی و دستگاه اطلاعاتی رژیم است.

Share Button

Tags: , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

برای انتشار کامنت، جواب مسئله زیر را بنویسید *