خانم محیط زیست چقدر حرف، حرف حرف؟

آذر ۱۲, ۱۳۹۲

کیوان کابلی، سوم دسامبر ۲۰۱۳

داریوش مهرجویی، کارگردان باسابقه سینمای ایران طی سخنانی در مراسم یادبود خواهرش، ژیلا مهرجویی گفت: “این آلودگی هوا دارد همه را می کشد. همه دوستان من سرطان گرفته اند. عزت الله انتظامی در بیمارستان خوابیده است. این رئیس محیط زیست ما کجاست، چه کار می کند؟ مردم ما از این آلودگی دارند می میرند.”

در یادبود خانم ژیلا مهرجویی که در تاریخ ۱۱ آذر ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، شمار کثیری از هنرمندان، بازیگران و دست اندرکاران سینمایی حضور یافتند. آقای مهرجویی در ادامه سخنانش گفت: “من بسیار خشمگین هستم. اهواز بدترین شهر جهان شده است. همه شما کامیونی را تجربه کرده اید که از کنار شما رد شده و کلی دود خارج کرده است. خانم محیط زیست چقدر حرف، حرف، حرف؟ ما یک تمدن ۲۵۰۰ داشتیم و بزرگترین امپراتوری دنیا دست ما بود، چطور شده که اینگونه شدیم.”

یک بازیگر دیگر سینما بنام گوهر خیراندیش که در مراسم حضور بهم رسانده بود، فریاد زد: ” آقای مهرجویی دختر من «آناهیتا» هم در بیمارستان است و فقط ۲۰ درصد ریه دارد، او هم دارد می‌میرد.”

آقای مهرجویی در جواب خانم خیراندیش گفت: ” رییس محیط زیست این مملکت باید به من جواب بدهد نه اینکه فقط حرف بزند. شهردار عزیز کاری بکن همه دارند، می‌میرند.”

البته معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست کشور که طی حکمی توسط حسن روحانی به این سمت برگزیده شد، تاکنون ابتکاراتی عرضه کرده است. از آن جمله، نوشتن مقاله های مختلف در مطبوعات انگلیسی زبان در دفاع از برنامه هسته ای جمهوری اسلامی و نامه نگاری با ولادیمیر پوتین برای آزادی چند فعال صلح سبز که در روسیه زندانی هستند.

همچنین خانم محیط زیست کابینه حسن روحانی طی حکمی سید محمد مجابی را به سمت معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس از سوی سازمان محیط زیست منصوب کرد. سابقه فعالیت سید محمد مجابی در جمهوری اسلامی تنها به امور زیست محیطی مربوط نمی شود. مجابی پستهای گوناگونی در جهاد سازندگی داشته است. یکی از مراکز فعالیتهای سید محمد مجابی در کردستان بود و از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۶۸ به عنوان مسئول روابط عمومی جهاد سازندگی در این استان مشغول فعالیت بود. پس از آن، مجابی تا سال ۱۳۷۶ به بالاترین درجات مسئولیت و ریاست جهاد سازندگی ارتقاء یافت. با توجه به نقش جهاد سازندگی در سرکوب مستقیم مردم کردستان، دور از انتظار نبود که خانم ابتکار که خود به عنوان یکی از حزب اللهی های دود آتشه در ابتدای انقلاب و در نقش سخنگوی دانشجویان خط امام به جمهوری اسلامی خدمت کرده است، افراد وفادار به نظام را به عنوان مدیریت سازمان مربوطه برگزیند.

http://iraniansforum.com/index.php/aarticles/618-2013-12-03-17-55-54.html

Share Button

Tags: , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

برای انتشار کامنت، جواب مسئله زیر را بنویسید *